.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخورد با کاروان های علم کشی در ایام محرم

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با کاروان های علم کشی در ایام محرم برخورد می شود، گفت: بسیاری از این کاروان ها با ایجاد راهبندان و ترافیک، اسباب مزاحمت سایر شهروندان را مهیا می سازند.


سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به طرح جمع آوری شمایل در هیات های مذهبی گفت: خوشبختانه این طرح دارای نتایج مثبتی بود به طوری که اکثر هیات های مذهبی این طرح را به اجرا در آورده و به جای آن از تصاویر شهدای محلات استفاده شد.
وی همچنین با اعلام اینکه نیروی انتظامی با مراسم قمه زنی برخورد می کند، گفت: متاسفانه چنین اعتقادات وهم آلودگی تاثیرات منفی را در اصل مراسم عزاداری ایام محرم به وجود می آورد.
سردار رادان خاطرنشان کرد: بسیاری از علما و فقها نیز با انتقاد از مراسم قمه زنی خواستار برخورد با این گونه مراسم شدند.

** کاهش 50 درصدی قمه زنی در ایام محرم سال گذشته
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: سال گذشته با اقدام موثری که نیروی انتظامی در جهت برخورد با مراسم قمه زنی انجام داد، میزان قمه زنی 50 درصد کاهش یافت.
سردار رادان در ادامه به کاروان های علم کشی در ایام محرم اشاره کرد و افزود: بسیاری از این کاروان ها با ایجاد راهبندان و ترافیک باعث مزاحمت می شوند بنابراین در نشست مشترکی که با هیات های مذهبی داشتیم از آنها خواستیم از ورود چنین کاروان هایی به خیابان ها و معابر عمومی خودداری کنند.
وی درخصوص استفاده از ادوات موسیقی و صوتی در هیات های عزاداری ویژه محرم گفت: استفاده از ارگ و آلات موسیقی که باعث ایجاد مزاحمت شود، ممنوع است.

** حضور 16 هزار همیار محرم در هیئات عزاداری
سردار رادان با بیان اینکه در جهت ایجاد نظم و انتظام اجتماعی در هیات های عزاداری و پیشگیری از بسیاری مشکلات هیات های عزاداری با مشارکت پلیس همیار محرم را قرار دادند که وظیفه اصلی این افراد ایجاد نظم در هیات های عزاداری به خصوص زمانی که خارج از تکایا هستند، است. بدین منظور کاورهای ویژه ای به آنها اختصاص داده شده است.
سردار رادان اضافه کرد: در حال حاضر در تهران هشت هزار هیات عزاداری ویژه محرم وجود دارد که هر هیات با داشتن دو نفر همیار محرم در مجموع 16 هزار همیار محرم در تهران آمادگی انجام وظیفه را دارند.
وی در خصوص زمان برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم گفت: به هیات های عزاداری توصیه شده به جز شب های تاسوعا و عاشورا تا ساعت 11 الی 12 به مراسم خود پایان دهند تا این موضوع عامل مزاحمت شهروندان را ایجاد نکند./
ایسکانیوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.599 seconds.